Jocul Battle Royale Playerunknown’s Battlegrounds lansează astăzi, 22 iunie, o hartă mică, 4×4 (km), numită Sanhok. Actualizarea #15 va aduce jocului și un sistem de afiliere opțional, numit Event Pass, extrem de similar cu Battle Pass de la competiție. Înscrierea în acest sistem de afiliere se face pe baza achiziției DLC-ului Event Pass: Sanhok. Achiziția DLC-ului se poate efectua pe Steam Store, contra sumei de 10$.
Scopul acestui DLC este de a încuraja jucătorii să aibă o frecvența bună pe PUBG, să diversifice modurile de joc, să introducă misiuni ce, odată efectuate, înaintează progresul Event Pass-ului, deblocând câștiguri, acest lucru având ca premisă posesia DLC-ului, câștigurile propriu-zise neavând posibilitatea de a fi schimbate sau vândute pe Steam Market. Aceleași condiții se aplică și pe Fornite, dar Battle Pass-ul ținând 3 luni și incluzând 100 de nivele și câștiguri pentru fiecare rang.
Event Pass-ul oferit PUBG diferă prin câteva aspecte: Battle Pass-ul de pe Fornite are durata unui anotimp, iar Event Pass-ul durează doar 4 săptămâni. PUBG Corporation leagă DLC-ul de sosirea harții Sanhok, explicând faptul că include ”un obiect ce se potrivește tematic cu harta Sanhok”. Totodata, vor exista și misiuni specifice hărții Sanhok, acestea având ca scop încurajarea jucătorilor să participe la competiții pentru premii, să-i determine să testeze noua hartă și să nu se revină imediat la cele 2 hărți lansate anul trecut (Myramar și Erangel). Pe aplicația PUBG Mobile evenimentul este clasat ca Royale Pass și costă tot 10$. O versiune elite costă 30$ și vine însoțită de costume diverse, ca de exemplu un custum de iepure, 20 de ranguri gratuite, oferta fiind identică cu cea furnizată de Epic Games pentru Fornite, aceasta fiind disponibilă în fiecare sezon de Battle Pass.
Marea majoritate a jucătorilor sunt nemulțumiți de noul update, întrucât acesta prespune introducerea unei mape care, încă din stadiul de Experimental Server, a fost considerată mult prea mică și deloc atrăgătoare din punct de vedere al arhitecturii clădirilor, al tematicii, al luminilor, al echilibrului strategic și militar între jucători, etc. De asemenea, fanii PUBG manifestă și sentimente de ură, de dispreț și de furie în raport cu developerii jocului, lucru intensificat de adoptarea noului sistem Event Pass.
Din punctul de vedere al banilor, este evident că cei care au creat PUBG-ul sunt conștienți de succesul financiar al Epic Games, datorita acestui sistem de afiliere (Battle Pass), așadar, aceștia încearcând să-i imite în această privință, cu speranța că vor beneficia și dânșii de același salt financiar. PUBG deja a pierdut mai mult de jumătate din jucătorii săi activi, din Ianuarie 2018 până în prezent, fapt datorat de căderilor foarte dese ale serverelor și de-sync-ului, lagului atât în frame-uri cât și în latență, existenței cheaterilor deranjant de numeroși, lipsei actualizărilor relevante și constante, șamd.